söndag 14 december 2008

Klantiga bilförare

Mona ringde imorse och bjöd mig på nybakta bullar och kaffe. Så jag sa jag skall se om jag tar mig upp på byavägen eftersom det snöat mera i natt. Och det hade jag nog gjort om inte Erik O kommit från höger. Den klantskallen kör ju nog sakta som vanligt, nu när han såg att jag kom efter vår väg så drog han ner farten och glodde på mig där jag kom. Med följd att jag var tvungen att stanna i slutet av vår väg och fastnade i snön, men jag kom lös när jag sparkat undan snön framför däcken upp till byavägen. Men bäst hade ju varit om jag kunnat ta sats då hade jag aldrig fastnat. Tur för han att han inte stannade då hade jag nog skällt ut han. Grrr vad ond jag var.

2 kommentarer:

Aila sa...

Vad ni verkar vara mycke arga där borta, ni kanske skulle behöva börja meditera för att bli en mer lugn och harmonisk världsmedborgare=)=)

Marlene´s blogg sa...

Jo när jag fastnar i snön pga andra bilförare då blir jag vansinnig. Grrrr

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.