måndag 1 december 2008

Kiruna resa

Här kommer lite härliga bilder från Kirunaresan.



I fredags for jag till Lotta i Kiruna och hälsade på. Hade tänkt ta bilen upp dit men jag hörde att det skulle bli snö uppåt landet, så jag ändrade mig och tog tåg dit. Gissa om det var skönt att åka tåg mot bil upp i vinterföret. Satte mig på tåget 11.32 var framme ca 15.30. Fick mig en slummer på tåget.
Lördag så var vi ut med ett 11 spann och hade några turister med. Jättehärligt var det att sitta på släden efter hundarna mot för att sitta på skoter. Men jag har aldrig varit någon skoter fantast. Sen på kvällen var vi till Birgitta och åt en kanongod lasagne. Efter middagen var vi till Emma och hälsade på. Jag hade hämtat gardiner och tomtar från lägenheten. Också hade jag med lite julgrejor från oss som jag inte använder adventsljusstake, julstjärna m.m Köpte en ny stjärna hit som blinkar i olika färger. Också har jag en jätte som är en meter stor. Sen for vi hem till Lotta slängde oss i sängarna med böcker i nävarna. Jag hant inte läsa många sidor i min bok så somnade jag, troligen för att jag varit ute nästan hela dagen. Jessus vilket kanonbra jobb Lotta gör med hundarna. Det är ju ett stort jobb bara att komma iväg och träningsköra dem.

Till nästa gång jag åker upp och hälsar på så får jag nog ta och träna upp min kondis litegrann, annars kurkar jag nog i hennes backe. Hmm. Lotta tyckte jag skulle prova köra spann söndag men det tordes jag inte riktigt. När jag satt på tåget på hemväg så hotade hon mig per sms med att nästa gång jag kommer upp, så kommer jag inte undan då är det bara att köra. Och nog skall jag testa göra det någon gång i vinter. Härligt var det då om inte annat. Skulle jag välja mellan att köpa skoter och ett hundspann så skulle jag garanterat välja hundspann mycket mysigare. Saknar redan Lotta och alla hundarna. Men efter jul blir det nog en resa upp igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för besöket! Det var super trevligt att träffa dig igen, och som du skriver.. Om du håller på kolar genom att gå med hundarna upp och ner så behöver du nog träna upp kondisen litegrann :)

Tack för julgrejerna, litegrann har kommit till användning här också. Och nästa gång kan jag sela på ett 4 spann åt dig så får du provköra, kan sätta med Jack och Nikita så det inte går såå snabbt.

KRAM!

Aila sa...

Det ser ju jättemysigt ut. Jag skulle inte heller tordas köra hundspann, dom skulle nog bara springa åt alla håll är jag rädd=)

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.