torsdag 18 december 2008

Julmat

Igår var vi 4 st som jobbade över och ställde iordning för julbordet till idag. 19.30 var jag hemma här i byn. Attans så trött jag var somnade nog vid 21 tiden. Idag har vi ätit julmat på jobbet. Potatis, julskinka, sill, sillsallad, rödbetssallad, köttbullar, revbensspjäll, efterrätt m.m Kanongod mat var det. Jag är då fortfarande mätt.
Fiattan vad halt det är efter vägarna nu. Ren blankis på de flesta vägarna och lite sand ibland, konstigt att det inte är fler olyckar än det är här. Vi har köpt en hörnskinnsoffa, 1rumsbord med marmorskiva och ett hörndatabord som vi skall och hämta i helgen. Huga liga jag skall ha med mig hem släpet från jobbet det är kåpa på det släpet, och då är det ju skydd för möblerna. Men jag är ingen vidare fantast av att köra släp på halkan, nog otäckt med bara bilen när det är såhär halt.
Hade tänkt ut med hundarna en sväng efter jobbet. Men när det är såhär halt så törs jag inte gå efter vägen med dem. Vi bryter väl benen alla 3 då.

2 kommentarer:

Aila sa...

Joo, det blev lite långrandigt till slut. Men det är tur man är en riktig norrbottning som står ut med det mesta. Jag ska försöka spara i det längsta att äta julmat, jag brukar vara less innan julafton annars. Det är gott men inte tre gånger i vecka i tre veckor före jul=)=)

Redheadwitch sa...

Hej!
Önskar er där uppe en riktigt God Jul och Gott Nytt År !
Från oss i "Stan" :-)

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.