torsdag 11 december 2008

Förkyld och förrbannad åt posten

På Måndagkväll började jag få förkylning. Låg på kökssoffan nerbäddad och vilade för att jag frös. Har inte haft någon feber så tjurig som jag varit så har jag jobbat. Men idag på förmiddan vid 11 tiden gav jag upp och for hem, när dom hade ringt mig från Råneå vårdcentral så jag fick beställa Coceliana (om jag nu stavat rätt). En dunderhostmedicin. Jag har knappt sovit något på 2 nätter för att jag hostat hela nätterna nästan. Men nu i kväll skall jag dricka Coceliana, så förhoppningsvis får jag sova bättre. Har hostat så jag har svinont i mellan gärdet. Och får springa om kring med en flaska vatten överallt, och dricka när hosteländet börjar. Idag har jag legat och vilat hela dan nästan förutom när jag var till Råneå och hämtade ut medicinen. Hoppas bara att skiten släpper innan jul. Nog om det nu.
FINNS DET NÅGOT KLANTIGARE FÖRETAG ÄN POSTEN?????????
Jag skickade ett paket med viktiga grejor i den 3 dec. Paketet har gått hela vägen ner söderut där dom sorterar posten för våran lilla del av landet. På internet när man kollar var försändelsen håller hus så står det att en paketavi är sänt till avsändaren, hon har INTE fått någonting från posten om paketet. 11/12 IDAG har posten skickat tillbaks paketet till mig.
Måntro om man själv nu för tiden skall frakta sina försändelser för att de säkert skall komma fram och debitera posten. För med posten verkar det ju inte gå att skicka något nu. GRRRRRRRRRRRRRR

1 kommentar:

Aila sa...

Det kan vara bra att bli arg ibland. Om inte annat så skrämmer du bort bacillerna=)Jag är dålig på utmaningar för jag känner inga bloggare förutom samma som du nämnde, men jag har skrivit en liten önskelista på vad som skulle göra mig glad. Hoppas du känner dig bättre i morgon när du fått sova lite. Det är bra för humöret att sova gott=)=)

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.