lördag 6 december 2008

Lördag

Idag eller imorse har jag sovit ut riktigt länge för att vara här hemma. Vid 6 tiden vaknade jag var upp och gick på toa. Staffan var vaken då han ropade koka kaffe. Nej nej sa jag inte nu jag skall upp och sova mera. Sen skyndade jag mig upp Kita hack i häl på mig, skyndade mig i sängen och somnade om. Superskönt var det att få sova ut. Kita har förföljt mig nu i en vecka sen jag kom hem från Kiruna, nu i helgen har det börjat släppa.
Svärmor och svärfar kom ner och skulle handla. Så jag följde fram med Kerstin och handlade så Rune skulle slippa för han orkar inte bära kassar får tungt för att andas då. Det är ju bra att han orkar köra bil ibland iallafall. Dom var här riktigt länge. Sen har jag städat litegrann ute hos hönsen där jag har fodret. Till middag blev det lever/älgfärs biffar och potatis. Kanongoda blev lever biffarna när man blandade i köttfärs också. Så kommer jag att göra lever biffarna flera ggr.
Mette var förbi och hämtade en foder säck. Då passade jag på att ge henne julklapps muggen hennes. Till veckan kommer hon hit då skall vi gallra ur de höns som hon skall ha. Jag kommer att behålla tuppen (han är för vacker för att ge bort), de vita hönorna (1 av dem ligger fram kycklingar men jag vet inte vilken av dem) och eventuellt 2 av de gråa. Jag tror att vi får nog mycket ägg av 5 höns. Till våren skall jag upp till Kiruna och hämta några renrasiga hönor. Lägger de jag behållt dåligt med ägg så avlivar vi dem då jag tar de nya.
Imorron skall jag på långprommis med hundarna. Sen skall jag till frissan kl 14.00 klippa håret och färga det. Skall bli skönt att få lite ordning på det för nu ser jag nästan ut som ett troll i huvet.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.