lördag 24 maj 2008

Björnfrossa eller?






I början av veckan såg någon byss bo en liten björn på andra sidan järnvägen från oss sett. Inte nu mitt emot huset gudskelov men en bit ifrån. I förrgår kväll så tömde Staffan (min man) fönstret i hallen uppe på blommor och kom in med dem till tv rummet som vi har uppe.
Vad håller du med på frågade jag. Jag tror björnen var på andra sidan jag såg något brunt där sa han. Jag skall kolla med kikaren. Han stod där och tittade ett tag. Sen sa han att han skulle åka till Henrik en sväng. Jag glömde att fråga om han såg björnen något mera. När jag gick ner och skulle på toa så kom jag ihåg att jag hade dörren till Snuttes hundhus öppen. Hellskotta jag måste smyga ut och stänga dörren om det är björn i närheten svor jag för mig själv.
Lite väl spännande var det att smyga ut på bron. Jag dör tänkte jag om jag ser björnen. När jag var mitt på bron så började Snutte att skälla och såg mot andra sidan. Helvetes björn skrälle tänkte jag och stannade och såg åt vilket håll han skällde. När jag såg "Björnen" som gudskelov var 2 stora älgar så började jag att skratta. Hoh vilken tur att det var älg tänkte jag. Och tänkte smyga in efter kameran. Men jag trodde att jag inte skulle hinna ut så skulle älgarna hinna iväg. Så jag fotade 2 foton med mobilen för att ha som bevis till Staffan när han kom hem. Sen smög jag in efter kameran. Och jag hant in efter dem innan älgarna hant iväg. En av dem var inte alls rädd fast jag gick omkring på bron, men den andra for ivägg bara bakdelen syns av den. När Staffan kom hem såg han ut lite rolig när det var älgar, jaja det var tur det inte var björn.
Det blev lite galet bilderna kom först och texten sen. Men det går nog bra det också.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.