onsdag 28 maj 2008

Stadsresa

Idag har jag varit in till staden Luleå inte min favoritstad precis. Men jag skulle in och besikta Toyotan och fick tiden där. Vilket hell att hitta igen bilbesiktningen på industriområdet i Luleå. När han for ut och provkörde bilen så tänkte jag jaha nu får jag snart domen på bilen. När jag kom fram till han som varit ut med den så sa han det här gick ju riktigt bra, och räckte mig pappret. Jo nog gick det bra alltid för pappret var blankt utan anmärkning. Gissa om jag retade gubben när han ringde och frågade hur det gått. Herregud sa jag min bil är ju i bättre skick än din. Volvon vill nämligen fördetmesta på besök till Volvo efter besiktningarna. Men så är det nog med nyare bilar. Toyotan sätter jag nog inte bort förrän den är skrot tror jag.

Innan besiktningen så for jag till skokanonen och köpte mig 2 par promenad skor. Jessus vad skorna är billiga där, man blir nästan lika paff varje gång. I par skall jag ha på begravningen vi skall gå på fredag på. Huja. När jag varit på besiktningen så for jag om på Willys och handlade pålägg, flingor, kareekotletter och lite annat som är svindyrt här. Sen for jag iväg till blomsterlandet och köpte blommor för checken jag fick på 500 kr av Staffan, Mette och Britt-Mari. Jag tänkte köpa nya änglatrumpeter, men de var så taniga så det blev inneblommor istället. 1 Orkidee hoppas jag lyckas med den, 2 hibiskusar i olika färger och 2 hängblommor som jag inte vet namnen på köpte jag där. Så nu har jag lite nya blomster i fönstren och det är alltid kul.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.