lördag 17 maj 2008

Dessa födelsedagar

Trodde ju att jag skulle klara mig undan firande när jag for till Lotta när jag fyllde år. Men idag har mina systrar, deras respektive och Mette varit hit med presenter. Igårkväll städade jag. Imorse när jag steg upp så bakade jag mokkarutor och skurade. Som vanligt när jag bakar är det något som fattas. Den här gången var jag utan strösocker, tursamtnog så hade Mona så jag fick låna av henne. När jag hade bakat så stressade jag iväg upp till Gunnarsbyn till gravarna. Dom hade där så man fick köpa penseer till gravarna mellan 10 - 12, så det blev lite stressigt för att hinna upp medans dom sålde. Det blev fint på mamma och pappas grav satte jag 3st vinröda och på farmor och farfars grav 2 st i en gulaktig färg. Satte dem i krukor. Sen är det bara att ta hem dem och sätta dem i rabatten.
Dessa presenter fick jag trots att jag försökte klara mig undan.
Klippning och färgning 500 kr av min man redan förra helgen.
500 kr av min man förra helgen redan.
300 kr av min svärmor och svärfar förra helgen.
Idag fick jag
Presentcheck på blomsterlandet 500 kr av Staffan, Mette och Britt-Mari
2 Jättesnygga jackor av mina syskon och deras respektive.
1 Jättegod chokladtårta av mina syskon och deras respektive.
1 Jättefin orkidee av något slag i kruka ny sort av Janne och pojkarna (Pojkarna är Anne och Jannes hundar)
Brorsan jobbade så han var inte med hit, måste komma ihåg att ringa och tacka han också ikväll.
Nu har jag nog insett att det inte är någon ide att försöka rymma från födelsedagar.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.