söndag 11 maj 2008

Hemma från Kiruna resan

Jag fyllde år i Fredags halvjämnt. Tänkte inte ha något firande så jag var klok och for iväg till Lotta i Poikkijärvi och hälsade på henne. Hade tagit semester Fredag för att lyckas slippa allt firande, och för en gångs skull så lyckades jag. Det var kul att äntligen träffa henne det var länge sen sist. Jag har inte varit dit och hälsat på sen hon for dit upp.
På fredag kom jag upp dit mitt på dan. Vi joxade och grävde gångar i alla hundgårdar och på gården så att vattnet skulle rinna iväg, det var mycket blött men inte underligt med all snö som skall tina. Men nu när det blivit gångar så rinner ju vattnet iväg fortare. Sen var vi på en Thai restaurang i Kiruna och åt mat. Kanongod mat var det. Förutom att det var en jättestark krydda som jag inte lyckats blanda in i maten ordentligt. Så det brände ganska ordentligt när jag fick den i munnen, men jag överlevde. Det blev ett gott skratt. På Lördagrensade vi alla gångar så de hölls uppe. Sen var vi in till Kiruna och åt grillmiddag mot kvällen. Kanonfina draghundar du har Lotta. De draghundar jag varit i kontakt med förut har nästan varit skygga för folk. Du gör ett kanonjobb där uppe med hundar och allt. Håller tummarna för att allt lyckas nu i veckan. Saknar dig redan. Det skulle bara ha varit närmare. Men jag skall försöka komma upp oftare än jag gjort. Hoppas vi snart träffs igen.
Kita var helgalen när jag kom hem. Sen har hon sprungit och vaktat mig överallt, är nog rädd jag skall lämna henne igen. Men jag tror ju inte hon har haft det dåligt här hemma. Men det är första gången jag är borta en hel helg från henne sen jag skaffade henne, och hon blir 4 år i augusti. Snutte stod och skrek som en siren när jag klev ut ur bilen. Så han har nog också märkt att jag varit borta.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.