torsdag 1 maj 2008

Motionering

Idag har vi motionerat båda hundarna med fyrhjulingen. Skönt att äntligen ha den här nere och att det går att använda den. Hör och häpna Staffan var och körde Snutte till slaktbodan efter Norbäcksvägen, ca 6 km tur och retur. Han har nog säkert fått springa för fullt hela vägen eller så länge han orkat. När jag kör han så låter jag han bara trava. Tur att han ställer om sig.Kita hade ätit morron målet så jag sa att jag kör henne på någon timme.
Han har ju tagit bort tänningslåset på fyrhjulingen, så man startar den bara på startknappen nu. Jag stannade några gånger när jag var och körde henne. Hon var iväg och drack i ett dike och var iväg in i skogen och gjorde behoven. Varje gång jag stannade på vägen så slog motorn på 4 hjulingen av, mysko tänkte jag när den gjort det andra gången. Fåse om jag tar mig hem med den. Men jag hade tur och tog mig hem. Nu håller Staffan på och kollar den för den ska tydligen inte göra så. Men han hittar nog felet till slut. Nu blir nästa körning av hundarna i övermorron tänkte börja med varannan dag första veckan. Så imorron blir det ett lydnadspass med hundarna.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.