fredag 2 maj 2008

Bli äldre bla

Idag har jag varit riktigt ordentlig här hemma för en gångs skull. Jag har dammsugit och skurat överallt på nedre våningen. När jag hade lagt ut första mattan så kom Kita in och la sig på den givetvis, inte för att det gör något normalt sett att hon ligger på mattorna. När jag kom in med nästa matta så ställde hon sig upp, hon var alldeles brungrå på ena sidan. Troligen hade hon legat i jord och halvrullat sig ute på gården. Hon hamnade i durschen på en gång och jag durschade av henne, tur att hon står stilla när man tvättar henne. Jag hade nog inte haft tålamod med cirkus i durschen riktigt. När jag kom ut i hallen så hade det fastnat i mattan det hon legat i, så det var bara att slänga ut den på bron skall tvätta den imorron. Tvättade också en maskin med tvätt när jag lika var igång.

När jag joxat färdigt hemma så for jag in till Boden och hämtade avgasröret till Toyotan, och handlade lite smått och gott där bla mat till hönsen. Nu på lördag måste jag prova släppa ut dem. Dom är omöjliga där ute. Man får hålla koll på Kita när hon är ute. Bara snön tinar bort så skall vi göra en hage åt dem i skogsbrynet. För tanterna kommer upp på bron annars. Men jag har hört ett knep för att få dom till att inte gå där man inte vill ha dem, det skall jag testa i helgen på dem. Det kanske går att få dem till att hålla sig borta från bron.

Jaa då var det snart dags att bli äldre igen. Men den här gången kommer jag att vara klok för en gånskull. Jag kommer att fara bort och vara borta då, för jag tänker inte ha något kalas den här gången. Så då får dom chi dom som tänker fira mig.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.