måndag 12 maj 2008

Datorer och hönsen

Igår när jag kom hem från Kiruna så hade det blivit knas med min stordator, tur att jag hade den bärbara med mig. Det kom upp en massa små rutor på skärmen ett tag efter att man startat den, troligen har det kommit in något data kack i den under helgen. För innan jag for på Fredag morron så fungerade den då var jag ut och kollade mailen den.

Fick skivor av en på jobbet idag så jag skulle kunna sätta in annan windows i den. För vi har slarvat bort den xp som vi hade. Men data eländet går inte att bota från skivan. Har suttit med den i flera timmar ikväll, men blev less så jag gav upp. Men den kan vara för den behövs inte akut, för vi har 2 andra datorer att använda, så tursamtnog klarar vi oss. Ska prova fixa till den under en helg när man har mera tid att hålla på med den.

Har varit och cyklat en sväng med Kita. Det bliv inte så hemskt lång sväng, rädd att få ont i ändan i början av cyklandet. Det har varit en hemskt trög och jobbig dag idag på jobbet. Saknar vännen Lotta som nu är i Kiruna. Men det går ju ganska fort att fara upp dit. Men det dröjer nog några veckor tills nästa sväng. Var ganska less att köra bil igår på vägen hem därifrån. Tänker på dig Lotta önskar jag var närmare så hade man kunnat hjälpa dig mera med allt. Men det blir nog några resor upp under sommaren tror jag.
Vi har nu hämtat väggarna till hönshagen, vi skall byga hagen där vi har hönshuset nu. Det är ingen ide att flytta hönshuset upp till skogs brynet om dom skall vara kvar i vinter också och det tror jag dom blir. Då är det lättare att ha hagen där huset är nu till vintern när man måste ha värme åt dem. Nu skall jag krypa ner i sängen och sova, skall upp 4.00 imorron bitti.
God natt på er allihopa.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.