tisdag 27 maj 2008

Datorer

Min bärbara dator har betett sig underligt ett tag. Så i helgen bestämde jag mig för att ominstallera den. Hmm. Hoppas jag inte får göra om det mycket fort igen. Började på söndag med att försöka installera Vista i den som följde med när vi köpte den. Men det var bara att ge upp det kom bara upp en text.
Sustemet kan inte starta. Hjälp tänkte jag. Gav upp med Vista fick in Xp i den. Men nu ikväll när jag kom hem från jobbet tänkte jag skall försöka med vista, det måste ju bara gå eftersom vi fått skivorna med från affären. Och hör och häpna det gick. Så nu kör vi vista i datorn så länge det fungerar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjosan!

Du vet väl om att man måste avinstallera allting på datorn och formatera om den INNAN man sätter in något nytt? Om inte så förstörs hela datorn och kan säcka ihop totalt, har en kompis som gjorde så som du gjort. Dvs kört in vista över xp utan formatering, datorn säckade ihop och gick inte att laga.

Hoppas du fick till det..
KRAM

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.