onsdag 14 maj 2008

Snart sommar

Gu va härligt snart är det äntligen sommar här. Det är bara lite snö kvar. Idag när jag kom hem blev jag paff. Då hade Staffan gjort höns hagen färdig och släppt ut hönsen, va skönt då grisar dom inte så mycket inne i deras hus. Jag var dit och skulle driva ut 2 höns som inte hadde gått ut, när tuppen hörde att dom kacklade i huset så kom han springande på landgången i en jädra fart och lät. Fort in i huset och vacktade sina donnor. Tur för han så gick han inte till anfall.
Så Lotta jag måste erkänna den här tuppen du hämtade hit är bättre än den förra vi hade, han vacktar donnorna bättre. Enda nackdelen är att när han blir äldre kan han bli en som anfaller, och då får han passa sig.

Har krattat och rensat ihop i hundhagen också. Måste nu i veckan och köpa medel och spola där, så det inte börjar lukta där när värmen kommer. Snutte den huliganen hade jag i hagen när jag rensade där, och det var inte lätt. Men jag ides inte ta ut han därifrån för det var inte mycket i hagen som jag skulle ta ut.

Jag åkte ju iväg till Kiruna när jag fyllde år förra helgen. Trodde jag var smart men det hjälpte inte. Mina systrar kommer hit på Lördag. Antagligen för att vi skramlar när syskon fyller halvjämnt och jämnt. Men det går nog bra det också. Jag misstänkte att det skulle bli så.

Herregud vad jag har varit trögväckt i veckan. Måndag morron försov jag mig nästan. De andra morrnarna är det med nöd och näppe att jag tagit mig upp i tid. Nu börjar det vara dags för semester så man får vila ut. Vi har haft ganska stressigt ett långt tag på jobbet nu. Och vi jobbar på Samhall där alla har arbetsskador o dyl av något slag. Samhall nu för tiden är som vilken annan industri som helst. Samma stress och dyligt, tur att man är stress tålig, men det är ju många hos oss som inte klarar stress. Nu skall jag gå upp och se tv ett tag innan jag skall somna in för natten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, han är ju så söt tuppen. Inte borde väl en sådan "sockerbit" vara farlig? :) Hehe, hoppas han bättrar på sig.

Idag käkade vi grillat är hemma, mamma och lillebror var också förbi. Satt fint i magen om jag får säga det själv.

Hoppas det är bra med er där nere, hälsa Staffan.

Kram

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.