fredag 30 maj 2008

Hundbus m.m

I eftermiddag så packade jag med hundskål en vattendunk och lurade med gubben med hundarna till gräsplan. Där var vi i ca 1 timme och lät dem härja runt tills dom blev lessa. Dom sprang runt som idioter ett långt tag tankade vätska med jämna mellanrum. Snutte höll på att springa in i Staffans ben och fälla han, Staffan hant precis hoppa undan. Då förstod han varför jag satt ner på gräset så han satte sig också. När dom var lessa att härja med varandra så humpade jag frolicbitar åt dem som dom fick söka reda på.

Ikväll har vi varit över till Mette där vi har våran halva gris som ännu lever. Vi skulle se där om grishuset måste flyttas, men det behövs inte. Så imorronbitti skall vi fara dit och hjälpa henne att göra grishagen, och när grishagen är klar så skall grisarna släppas. Det kommer nog att bli spännande att få dem direkt till hagen, för den ena av dem är en riktig ond súgga om man nu säger så om grisar. Jag har sagt åt Mette att eftersom det är du och Staffan som gått ihop om grisarna så skall jag bara ha med kameran och filma er när ni släpper era djur. Men det tyckte hon inte att jag skulle göra. Måntro varför. Jag tror ju att det skulle bli en ganska rolig film iallafall, så jag skall nog smyga med kameran iallafall.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.